Campo Dublin Core | Valor | Língua |
dc.contributor.advisor | Shynkarenko, Olexiy | - |
dc.contributor.author | Nascimento, Lucas Vinícius de Souza | - |
dc.identifier.citation | NASCIMENTO, Lucas Vinícius de Souza. Numerical analysis of regenerative cooling of a 3D-printed hybrid rocket engine. 2024. 87 f., il. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Engenharia Aeroespacial) — Universidade de Brasília, Brasília, 2024. | pt_BR |
dc.description | Trabalho de Conclusão de Curso (graduação) — Universidade de Brasília, Faculdade UnB Gama, 2024. | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject.keyword | Engenharia aeroespacial | pt_BR |
dc.subject.keyword | Motores de foguetes | pt_BR |
dc.subject.keyword | Manufatura aditiva | pt_BR |
dc.subject.keyword | Dinâmica dos fluidos | pt_BR |
dc.title | Numerical analysis of regenerative cooling of a 3D-printed hybrid rocket engine. | pt_BR |
dc.type | Trabalho de Conclusão de Curso - Graduação - Bacharelado | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2024-10-23T20:02:39Z | - |
dc.date.available | 2024-10-23T20:02:39Z | - |
dc.date.submitted | 2024-08-19 | - |
dc.identifier.uri | https://bdm.unb.br/handle/10483/40290 | - |
dc.language.iso | Inglês | pt_BR |
dc.rights.license | A concessão da licença deste item refere-se ao termo de autorização impresso assinado pelo autor que autoriza a Biblioteca Digital da Produção Intelectual Discente da Universidade de Brasília (BDM) a disponibilizar o trabalho de conclusão de curso por meio do sítio bdm.unb.br, com as seguintes condições: disponível sob Licença Creative Commons 4.0 International, que permite copiar, distribuir e transmitir o trabalho, desde que seja citado o autor e licenciante. Não permite o uso para fins comerciais nem a adaptação desta. | pt_BR |
dc.description.abstract1 | Hybrid rocket engines, operating at temperatures as high as 3000 K, necessitate robust heat dissipation methods due to exceeding the melting points of commonly used metals. The development of the SARA V3 hybrid rocket motor at the University of Brasilia’s Chemical Propulsion Laboratory required an integrated pipe coolant design and thorough thermal analysis. Computational methods were employed to address the impracticality of experimental validation for every design parameter. The focus was on a single printed cooling channel integrated into a wall. Given the static nature of the test project, water was selected as the coolant for its ease of use. The thesis is divided into two parts. The primary section establishes flow parameters, creates an initial simulation model with a simplified geometry, and includes a literature review. The second part presents the final simulations, mesh validation, and results analysis.The project aimed to find the optimal configuration of the water channels, varying thenumber of channels and their thickness. The results reveal the optimal case. | pt_BR |
Aparece na Coleção: | Engenharia Aeroespacial
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