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dc.contributor.advisorRalha, Célia Ghedini-
dc.contributor.authorNascimento, Guilherme Mendel de Almeida-
dc.identifier.citationNASCIMENTO, Guilherme Mendel de Almeida. Integrating deep reinforcement learning to GAMA platform with a multi-agent model of common-pool resource appropriation. 2023. 16 f., il. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Ciência da Computação) — Universidade de Brasília, Brasília, 2023.pt_BR
dc.descriptionTrabalho de Conclusão de Curso (graduação) — Universidade de Brasília, Instituto de Ciências Exatas, Departamento de Ciência da Computação, 2023.pt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subject.keywordAprendizado por reforçopt_BR
dc.subject.keywordSistema multiagentept_BR
dc.titleIntegrating deep reinforcement learning to GAMA platform with a multi-agent model of common-pool resource appropriationpt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Curso - Graduação - Bachareladopt_BR
dc.date.accessioned2023-12-07T11:15:46Z-
dc.date.available2023-12-07T11:15:46Z-
dc.date.submitted2023-02-16-
dc.identifier.urihttps://bdm.unb.br/handle/10483/37000-
dc.language.isoInglêspt_BR
dc.rights.licenseA concessão da licença deste item refere-se ao termo de autorização impresso assinado pelo autor que autoriza a Biblioteca Digital da Produção Intelectual Discente da Universidade de Brasília (BDM) a disponibilizar o trabalho de conclusão de curso por meio do sítio bdm.unb.br, com as seguintes condições: disponível sob Licença Creative Commons 4.0 International, que permite copiar, distribuir e transmitir o trabalho, desde que seja citado o autor e licenciante. Não permite o uso para fins comerciais nem a adaptação desta.pt_BR
dc.description.abstract1Exploratory agent-based simulations are a challenging investigative area for modeling societies. Natural resource systems used by multiple agents in a society can be classified as common-pool resources. Despite a broad agreement that multi-agent models of common-pool re source appropriation are accurate representations of aspects of human behavior, models of independent learning agents in complex real-time environments (e.g., game-like) are underrepresented within the repertoire of solutions available to agent-based simulation developers. To address this, we present the integration of deep reinforcement learning (DRL) algorithms to the well-known GAMA simulation platform, illustrated with a multi-agent model of common-pool resource appropriation called The Commons Game. This integration is implemented using an external WebSocket server to provide an interface for the execution of DRL algorithms. Our work aims to contribute to agent-based simulation developers that use the GAMA platform with models of learning agents.pt_BR
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